Denizli’den Uzaya Yolculuk Başlıyor

0
1144

Denizlili çocuklar uzayı tanıyacak. Ücretsiz eğitimler başlıyor.

Denizli’de 8-12 yaş arası tüm çocukların ücretsiz  yararlanabildiği, üreten ve ürettiğini paylaşan çocukların hedeflendiği “Uzayda Türkler Var” projesi kapsamında eğitimler başlıyor.

Başvuru için iletişime geçin: 0 506 677 67 32

Kültürel öğelerin yanısıra bireyin gelişmesini ve gelecekte çok büyük önem taşıyan, 21. yüzyıl bilgi ve becerilerini çocuklarımıza tek bir atölye çatısı altında kazandıracak “Uzayda Türkler Var” sosyal sorumluluk projesi Denizli’de! Proje kapsamında; çocuklara STEAM yaklaşımı ile küresel hedeflerle örtüşecek yaratıcılık ve 21. yüzyıl becerileri kazanacak.

Eğitim kapsamında gerçekleşecek atölyelerde  atölyede yer alan genç mucitler Stanford Tasarım Okulları‘nın  Tasarım Odaklı Düşünme yöntemine ait 6 adımlı tasarım sürecinden geçmekteler. Atölyeye başlayan çocuklar, atölye sonunda genç mucitler olarak çıkıyor.

UZAYDA TÜRKLER VAR PROJESİ ÇOCUKLARA NE KAZANDIRACAK?

1) Empati Kur

Öğrenci 50 vatandaş kartından bir adet kendine seçer. Seçmiş olduğu karta ait problemi derinlemesine anlayarak okur ve hazırlamış olduğumuz Mucidin El Kitabı isimli kılavuzda bu problemi yaşayan kişinin problem karşısında kendini nasıl hissettiği sorulur. Ayrıca yine kılavuzda problemi yaşayan kaşifin belirtmiş olduğu sorunun dünyada ne tür bir soruna denk düştüğü öğrenciye sorulur. Son olarak Empati kelimesinin ne anlam taşıdığı öğrencinin kendi tanımıyla kılavuza yazılır.

2) Problemi Tanımla

Tanımlama aşamasında öğrencimiz, kaşifin Göktürk-1 gezegeninde ne tür bir toplumsal problemle karşı karşıya kaldığını tanımlar. Dünyada var olan problem durumu ile eşleştirir ve bu toplumsal problemi internet üzerinden araştırma yaparak elde etmiş olduğu bilgilerle açıklar. Problemin net bir çerçevesini çizer. Rehber rolünde olan öğretmenlerimiz, problemin ne tür bir toplumsal probleme denk geldiği ve problemi tanımlama konusunda rehberlik yapar.

3) Fikir Üret

Fikir Üretme aşamasında mucitlerimiz, problem durumuna karşılık nesne tabanlı bir fikir üretirler. Fikirlerinin bu problemi çözmesi büyük önem taşıyor ve bu konuda rehberlerimizin yönlendirmesi çok önemli. Beyin fırtınası yapan çocuklarımız icat etmeyi planladıkları fikirlerini çizer ve çizim üzerinde özelliklerini belirtirler.

4) Prototiple ve Test Et

Prototiple ve Test Et aşamasında mucitlerimiz, fikir halindeki icatlarını oyun hamuru kullanarak birer nesne haline getirirler. Tasarladıkları icatlarına ait çizim ve açıklamalarını yazarak prototiplerini, yanında bulunan arkadaşı ile değiştirerek “eş değerlendirmesi” yaparlar. Eş değerlendirmesi sonucuna göre soru sormak veya değiştirilmesini istediği kısmı birlikte tartışarak uzlaşırlar. Uzlaşan mucitlerimiz tasarımına tekrardan oyun hamuru, çizim ve fikir üzerinde şekil verirler. Prototip, nihai haline gelene kadar bu süreç devam eder. Nihai halinde ürüne bir isim verilir. Atölye ortamında diğer arkadaşları ile prototipin son hali sunulur.

5) Paylaş

Mucitlerle birlikte yapılan tüm bu prototipleri nasıl ürün haline getirecekleri ve bunu nasıl Göktürk-1 gezegeninde bulunan kaşiflere gönderileceği tartışılır. 3 Boyutlu yazıcılardan bahsedilerek, Uluslararası Uzay İstasyonu’da dahil olmak üzere Göktürk-1’de bulunan kaşiflerde de bu cihazdan bulunduğundan bahsedilir. 3 Boyutlu tasarım aracı olan Tinkercad aracını kullanarak, prototipledikleri ürün fikirlerini 3 boyutlu model haline getirirler ve bu çalışmayı kaydedip proje adına paylaşırlar.

CEVAP VER

2 × three =